..Personale - Fritidsundervisning/udviklingsdag den 6. juni

Tidsrum: Tor. 08:00-15:00
Dato: 6. juni 2024.
Undervisningsgang: 1
Tilmelding fra: 17.05.2024
Tilmeldingsstatus: Åbent for tilmelding

Mødetider
Tilføj til kalender Tilføj til kalender

Undervisere: Anker Buchholtz Pedersen

.Ud af huset - læs beskrivelsen
placeholder placeholder
Tilmeld dig eller via

Udviklingsaften for fritidsholdet

 

Vi kigger ind i en ny ungdomsskole sæson, efter en længere periode med stramme prioriteringer, der har kostet på antallet af hold og dermed også undervisere.

Både de økonomisk- og politiske vinde blæser ungdomsskolens vej, men også på det organisatoriske har vi muligheder for at gå nye veje.

 

Vi invitere derfor til udviklingsdag på fritidsundervisningen den 21.  maj fra 17.00-20.30 inkl. aftensmad på B32 Ringkøbing.

Vi har valgt ikke at invitere alle, men prikket jer og giver dermed også mulighed for at være med til at præge ungdomsskolen fremadrettet. Samtidig tilkendegiver I, at I vil være med i ungdomsskolens fritidsundervisning!

Kan I ikke, så svar tilbage til kontoret hurtigst muligt, så vi kan sætte holdet!

Aftenen er en udviklingsaften på ungdomsskolens fritidsundervisning, og i mindre grad planlægning af jeres næste hold.

 

For at dagen bliver så effektiv som muligt, så er der lidt lektier I skal bruge lidt tid på.

 

Vi sender følgende inspiration:

Inspiration til aktiviteter fra egen ungdomsskole samt andre ungdomsskoler og lignende organisationer….Har I inspiration, I vil bringe til bordet tag det endelig med.

Vi sender organisationsdiagram og kerneopgave for ungdomsskolen ud, så I er klædt på og kender ungdomsskolens organisation.

 

Program for dagen:

Rammesætning for mødet (relancering af fritidsundervisningen) og perspektivering til resten af USK

Organisering af Ungdomsskolen (sendes ud inden)

Hvordan forstår vi ungdomsskolens kerneopgaver

                          Vi arbejder ud fra følgende:

                                                    Præstationsfrie rum med tid og nærvær, dannelse, trivsel og bevægelse

                                                    Fællesskaber, demokrati, kreativitet og inkluderende fællesskaber

 

Værksteder

Hvilke virkemidler kan vi med fordel benytte?

Hvad er det vigtigste fra mit perspektiv ift ungdomsskolens fritidsundervisning. (indhold, form, administration, diversitet)

4 perspektiver hvor hver gruppe for det ene: Forældre, skole, elever, medarbejder (man tager den individuelle ”hat på”)

Hvilke forslag er der til aktiviteter ud fra det ovenstående

4 perspektiver hvor hver gruppe for det ene: Forældre, skole, elever, medarbejder (man tager den individuelle ”hat på”)

Præsentationsrunde

Hvilke virkemidler kan vi med fordel benytte – Gruppevis inkl opsamling

Evaluering og ”nye” måder at gøre tingene på (internt): (vi har tidligere kørt store holdmøder, men kan det organiseres på nye måder?

Planlægning, organisering, dialog, oprettelse, forventningsafstemning, samarbejde

Vigtigheden for overholdelse af deadline, (vise processen for oprettelsen af ny aktivitet) (Julies tavle)

Vise udkast til proces for oprettelse, opstart af aktiviteter (kvalitet, evaluering, kommunikation internt/eksterne)

Opsamling

Evt egen tid, planlægning, koordinering etc

 

Husk tilmelding til tiden også af hensyn til bestilling af forplejning og snack - senest den 13. maj. 

 

Vi har ikke inviteret alle, men primære personer der er en stærk bruttoliste på den nuværende ungdomsskolens aktiviteter, der hermed for medindflydelse på ungdomsskolen fremadrettet.

 

Og ellers glæder vi os til at se jer til aftenen på B 32

 

Venlig Hilsen

Allan Østergaard og Anker Buchholtz

Ungdomsskolen Ringkøbing-Skjern

Ladegårdsvej 5, Opsund, 6920 Videbæk



Senest opdateret 21.05.2024 21:51 af LJ